قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان ( از سری کتاب های من دیگر ما ) قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان ( از سری کتاب های من دیگر ما )

صفحات کتاب : 307

ضمانت بهترین قیمت

فروشنده:‌ مهربان کتاب

85000 تومان
76500.0 تومان 10%

قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان ( از سری کتاب های من دیگر ما ) قاب سراب نشان و بیداری خواب نشان ( از سری کتاب های من دیگر ما )

این جلد از کتاب شامل 4 بخش است که عبارتند از: «برکه ی تربیت، وقتی از چشمه ی چشم پر می شود» ، «زندگی، وقتی گرفتار می شود در حصار این قاب جادویی» ، «راز تسلیم شدن در برابر قاب جادویی» و «می خواهم حاکم این قاب باشم، نه رعیت آن». ضمیمه ی ادبی این کتاب نیز «چقدر قشنگ است این مرگ خانوادگی!» نام دارد. در بخش اول نویسنده به جایگاه نگاه در تربیت پرداخته است. تأمل در مطالب این بخش می تواند پنجره ای جدید به روی ما بگشاید تا از این ره گذر، نگاه متفکرانه تری نسبت به تلویزیون و آثار آن بر تربیت کودک و به طور کلی انسان داشته باشیم. در بخش دوم به سراغ آثار تلویزیونی شدن کودکان رفته است. بخش سوم هم موظف به پاسخ گویی به این پرسش است که «با وجود این همه مضرات قابل توجه، چرا خانواده های ما این اندازه تلویزیونی شده اند؟» امروزه، دو رویکرد اصلی به بحث تربیت وجود دارد. رویکرد اول، محور اصلی مباحث را به پاسخ گویی به مشکلات روزمره تربیتی اختصاص می دهد. مدیریت مباحث در این رویکرد، به دست سؤالاتی است که مردم، درباره مسائل تربیتی می پرسند. رویکرد دوم، مباحث تربیتی را به صورت قاعده مند، مطرح می کند. این رویکرد، معتقد است: اگر والدین، قواعد تربیت فرزند را یاد بگیرند، بسیاری از مشکلات تربیتی با استفاده از همین قواعد، حل خواهد شد. اما، مجموعه «من دیگر ما» رویکرد سومی را در پیش گرفته است؛ رویکردی که آموزش قواعد تربیت را اصل می داند؛ اما با ذکر مثال ها و داستان واره های متعدد، تلاش می کند شیوه اجرای این قواعد را در مسائل تربیت روزمره، آموزش دهد.